Door onze website te gebruiken ga je akkoord met ons cookie en privacy statement
25 Aug 2020

Warm Audio kondigt 2 gitaar pedalen aan

instrumenten Warm Audio kondigt 2 gitaar pedalen aan

Warm Audio maakt kwalitatieve gear gebaseerd op klassiekers, maar dan met een betaalbaar prijskaartje. Vanaf nu voegt Warm Audio daar ook gitaar pedalen aan toe in een vintage jasje qua looks en geluid.

Warm Audio Foxy Tone Box

De specifieke componenten die in een pedaal circuit worden gebruikt, zijn cruciaal voor de manier waarop het klinkt en reageert op je spel, dus elke Foxy Tone Box wordt met de hand geassembleerd.

Net als het origineel heeft de Foxy Tone Box regelaars voor Volume, Sustain en Fuzz (van "Mellow" tot "Brite"), samen met een schakelaar om het uitgesproken octaaf effect te activeren. Van zacht en ingetogen knarsen tot alles-uit-verschroeiende fuzz en alles daartussenin, dit pedaal is een virtuele bibliotheek van vuil ingepakt in oranje fluweel! Om te beginnen, hou je de Octave-schakelaar uit en rolt u de Fuzz naar de "Mellow" -kant voor warme, blok golfvervorming. Schakel dan het Octave-effect in, draai de Fuzz naar "Brite" en verhoog de sustain voor maximale, hypergecomprimeerde tonen die nauwelijks voor je leven blijven hangen! Elektrische gitaar is de voor de hand liggende toepassing, maar probeer het op synthesizers, drum machines, bas, akoestisch / elektrisch, etc. Als je er een kabel op kunt aansluiten, kan de Foxy Tone Box karakter toevoegen dat je nergens anders kunt krijgen.

Warm Audio Jet Phaser

De jaren zeventig waren een geweldige tijd, en de swoosh en werveling van phaser-effecten waren overal op de radio. Van het gitaarwerk van David Gilmour, Brian May en Eddie Van Halen tot de baanbrekende keyboardstijlen van Steely Dan, Herbie Hancock en Paul Simon's Richard Tee, het leek alsof iedereen fasers in hun geluid opnam.

Van alle ontwerpen die in die periode beschikbaar waren, onderscheidde het ene phaser-pedaal zich van de andere vanwege zijn flexibiliteit, geluidskwaliteit en toevoeging van fuzz-geluiden, en het werd onmiddellijk overgenomen door funk-baspionier Larry Graham als de kern van zijn gemoduleerde geluid. met zowel Sly als The Family Stone en zijn eigen Graham Central Station.


Deel dit artikel

Geplaatst in Instrumenten

Reacties



Gerelateerde artikelen